Pieterpad 1e etappe Pieterburen - Garnwerd 21 km

28 mei 2022 - Garnwerd, Nederland

Vanaf 30 maart hebben wij -schone zussen Carla en ik- ter voorbereiding bijna elke woensdagavond wat kilometers gelopen om de oude spieren , botten en voeten te laten wennen.

Vandaag is het zover en gaan we onze eerste stappen van het Pieterpad beleven.

Wij beginnen dit avontuur al vroeg. We worden door Jaap naar het beginpunt in Pieterburen gebracht waar we bij hotel Waddengenot eerst met z'n drieën gaan ontbijten.

20220528_061151

20220528_090033

20220528_090219

Na onze flitsende start duiken we meteen een pad op naar de weilanden en lopen slingerend langs een stroom met veel rietkragen.

20220528_092415

Voor Eenrum zijn we al verkeerd gelopen 🤭... dus klein stukje terug en we zitten weer op het goede pad.

Na Eenrum volgt Mensingeweer. Vele paden door de weilanden worden gesierd door koeien, paarden en schapen. Onderweg worden we door iedereen begroet en vele wensen ons succes of we maken een gezellig praatje. Voor en achter ons lopen ook Pietenpadters maar niet echt veel.

IMG-20220528-WA0088

We lopen nog een paar keer verkeerd (lees meer km lopen) door slecht aangegeven route-pijlen maar algauw komen we aan in Winsum waar we op het zonnig terras van Herberg De Gouden Karper ons zelf verwennen met Groningse Mosterdsoep met spekjes en bosui.

IMG-20220528-WA0080

Onderweg komen we in elk dorp langs de kerk en langs vele molens.

IMG-20220528-WA0069

We vervolgen onze weg naar Garnwerd waar we gaan overnachten bij Hans en Ineke in hun blokhut met uitzicht over de weilanden en kippetjes en kikkers in de tuin.

20220528_182254

IMG-20220528-WA0055

Garnwerd is een klein dorpje met leuke kleine huisjes, een kerk met pastorie, een werkende molen die open was voor bezichtiging (de jonge molenaar was druk met zijn meel in zakken te doen) en 3 restaurants waarvan 1 gesloten is, 1 te duur is en 1 waar we gelukkig een pokebowl konden bestellen als we maar voor half 7 uitgegeten waren omdat daarna alles was gereserveerd. We wilde net afrekenen ...stappen Joyce en Cora binnen waarmee we nog even wat ervaringen mee hebben uitgewisseld voordat we naar de blokhut gingen om te relaxen en ons voor te bereiden op de nacht.

20220528_185500

Deze dag hebben we beiden goed gelopen en genoten van alles en iedereen....op naar morgen 🤗