Pieterpad 27e Melick - Echt

21 juni 2025 - Echt, Nederland

Via Pieterpad vervoer konden we dit keer geen chauffeurs vinden voor dit weekend waardoor we -en door de voorspelde hoge temperaturen- een chauffeur moesten regelen voor de logistiek en die eveneens ons zou willen fourageren onderweg.....lieve Jaap bood zich aan en wij zijn dolletjes blij 🤗 (anders moesten we met volle bepakking lopen🤔)

Om 07.45u rijden we naar Melick, onze startpunt voor vandaag. Klokslag tien beginnen we al snel met Melick te verlaten.

IMG-20250621-WA0003IMG-20250621-WA004120250621_10530720250621_12183720250621_104726

Langs bosranden en velden met mais en aardappelen lopen we naar St.Odiliëlenberg waar we al van verre de torens  van Basiliek🏰 van de H.H. Wiro, Plechelmus en Otgerus bovenuit zien torenen.

20250621_104335

 In 1957 is de kerk tot basiliek verheven omdat het een belangrijk bedevaartsoord en hij dateert al uit de vroege Middeleeuwen, toen drie Angelsaksisch monniken hier een abdij stichtten. Hun namen waren, je raadt het misschien al: Wiro, Plechelmus en Otgerus.

20250621_122044

Hierna doorkruizen wij een schaduwrijk bos en onze eerste verzorg-stop is bij een schuilhutje ...relaxte stoelen met kussens, verse peacanbroodjes, croissants en een sapje stonden klaar. Voetjes hoog en genieten, we worden goed verwend 👍

IMG-20250621-WA0049

We lopen verder door het Sweeltje die ons Montfort binnen leidt, een dorp die toen vrijwel volledig door de geallieerden  van de kaart werd geveegd.

20250621_12363520250621_123752

Aan de buitenrand ligt kasteel Montfort welke deels nog gerestaureerd moet worden.

20250621_124259

Bij de boederij ernaast waar je verse melk en eieren kan kopen gaan we voor een lekkere cappuccino.

IMG-20250621-WA0045

 Daarna volgt een onverharde tocht door stil boerenland.

20250621_145900

Als we bijna bij onze tweede verzorging zijn missen we een afslag, Jaap zag dit ook (via locatie-delen op Whatsapp) en belde ons meteen op. En algauw zitten we met een blikje fanta te genieten met de schoenen uit.

IMG-20250621-WA0011IMG-20250621-WA0013IMG-20250621-WA0017

We steken de Heerdstraat over en duiken weer een bos in voor het laatste stukje. 

20250621_14451620250621_151553

Binnen een uur zitten we op het terras bij Leo's cafe met een koud kriekbiertje in de hand.

IMG-20250621-WA0022

Ondanks de hitte was het lopen goed te doen, mede door veel schaduw en soms een lekker briesje. Met de voeten ging het iets minder, maar met wat rekken , strekken en meer bank'zitten' hebben we toch voldaan 18,5 km volbracht.

Bij onze gasthuis (overal hangt schilderijen van Hans onze gastheer) van VODF lekker even douchen en wat bijkomen voordat we een hapje gaan eten bij Echt Genieten.

Om 20.00u hebben we Echt Genoten van een bavette, zalmfilet en scharelhoenderfilet.

20250621_195617

Vandaag was de langste dag en we gaan de kortse nacht in.

Trusten 😴💤

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

Foto’s

2 Reacties

  1. Carla:
    21 juni 2025
    Wederom weer mooi verwoord.
    Was mooie wandeling..
    Ondanks de hitte en de km, voelde het niet als een lange dag..

    Kijken wat we morgen allemaal

    Zeer blij met onze Jaap.
    😘
  2. Jola:
    22 juni 2025
    Mooi verhaal met mooie plaatjes....
    De hitte goed doorstaan...💪🏽
    En heerlijk dat jullie verwent zijn door Jaap🥳